Modularisation of vocational training in Germany, Austria and Switzerland: parallels and disparities in a modernisation process
Článek se zabývá modularizací počáteční profesní přípravy (včetně učňovství) jako modernizační strategií v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Systémy profesní přípravy jsou v těchto třech zemích podobně strukturovány, v centru mají učňovství a jejich pojetí vzdělávání a profesní přípravy jsou převážně srovnatelná. … full description
Saved in:
Bibliographic Details
- Main Author
- Document Type
- Articles
- Physical Description
- 3 obr.
- Published in
- Journal of Vocational Education & Training. -- ISSN 1363-6820. -- Roč. 64, č. 2 (2012), s. 169-183
- Subjects
- Bibliography
- Obsahuje bibliografické odkazy: 44
Institution:
Pedagogical bibliographical database
MARC
LEADER | 00000naa-a2200000-a-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11403916 | ||
003 | CZ-PrNPK | ||
005 | 20180825054801.8 | ||
007 | ta | ||
008 | 120619s2012----xxk|||||||||u|||| ||eng|d | ||
040 | |a ABC064 |b cze |e AACR2 |9 1 | ||
041 | 0 | |a eng | |
072 | 7 | |a 377 |x Odborné vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 377 |2 u | ||
080 | |a (430) |2 s | ||
080 | |a (436) |2 s | ||
080 | |a (494) |2 s | ||
100 | 1 | |a Pilz, Matthias |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a Modularizace profesní přípravy v Německu, Rakousku a Švýcarsku: paralely a rozdíly v procesu modernizace |
245 | 1 | 0 | |a Modularisation of vocational training in Germany, Austria and Switzerland: parallels and disparities in a modernisation process / |c Matthias Pilz |
300 | |b 3 obr. | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy: 44 | ||
520 | |a Článek se zabývá modularizací počáteční profesní přípravy (včetně učňovství) jako modernizační strategií v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Systémy profesní přípravy jsou v těchto třech zemích podobně strukturovány, v centru mají učňovství a jejich pojetí vzdělávání a profesní přípravy jsou převážně srovnatelná. V článku je nastíněn přístup každé ze zemí a tyto tři přístupy jsou potom srovnávány z hlediska pozadí modularizace, klíčových hnacích sil a rozhodujících procedur a forem a intenzity modularizace. Článek uzavírá, že ve všech zemích vyvíjejí technické a organizační změny a větší flexibilita trhu práce tlak na modularizaci. Navrhuje pojetí, které umožňuje modularizaci profesní přípravy, přitom však ponechává profesní přípravu založenou na konceptu povolání (Berufskonzept), který určuje míru, do níž pracovníci internalizují profesní identitu. | ||
650 | 0 | 4 | |a profesní příprava |
650 | 0 | 4 | |a modulární profesní příprava |
650 | 0 | 4 | |a modernizace |
651 | 4 | |a SRN | |
651 | 4 | |a Rakousko |7 ge130612 | |
651 | 4 | |a Švýcarsko |7 ge131576 | |
773 | 0 | |t Journal of Vocational Education & Training |x 1363-6820 |g Roč. 64, č. 2 (2012), s. 169-183 |9 2012 | |
910 | |a ABA012 |t rs |