Modularisation of vocational training in Germany, Austria and Switzerland: parallels and disparities in a modernisation process

To chci

Článek se zabývá modularizací počáteční profesní přípravy (včetně učňovství) jako modernizační strategií v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Systémy profesní přípravy jsou v těchto třech zemích podobně strukturovány, v centru mají učňovství a jejich pojetí vzdělávání a profesní přípravy jsou převážně srovnatelná. celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Matthias Pilz
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
3 obr.
Publikováno v
Journal of Vocational Education & Training. -- ISSN 1363-6820. -- Roč. 64, č. 2 (2012), s. 169-183
Témata
Bibliografie
Obsahuje bibliografické odkazy: 44

Instituce:

MARC

LEADER 00000naa-a2200000-a-4500
001 kpw11403916
003 CZ-PrNPK
005 20180825054801.8
007 ta
008 120619s2012----xxk|||||||||u|||| ||eng|d
040 |a ABC064  |b cze  |e AACR2  |9 1 
041 0 |a eng 
072 7 |a 377  |x Odborné vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 377  |2 u 
080 |a (430)  |2 s 
080 |a (436)  |2 s 
080 |a (494)  |2 s 
100 1 |a Pilz, Matthias  |4 aut 
242 1 0 |a Modularizace profesní přípravy v Německu, Rakousku a Švýcarsku: paralely a rozdíly v procesu modernizace 
245 1 0 |a Modularisation of vocational training in Germany, Austria and Switzerland: parallels and disparities in a modernisation process /  |c Matthias Pilz 
300 |b 3 obr. 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy: 44 
520 |a Článek se zabývá modularizací počáteční profesní přípravy (včetně učňovství) jako modernizační strategií v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Systémy profesní přípravy jsou v těchto třech zemích podobně strukturovány, v centru mají učňovství a jejich pojetí vzdělávání a profesní přípravy jsou převážně srovnatelná. V článku je nastíněn přístup každé ze zemí a tyto tři přístupy jsou potom srovnávány z hlediska pozadí modularizace, klíčových hnacích sil a rozhodujících procedur a forem a intenzity modularizace. Článek uzavírá, že ve všech zemích vyvíjejí technické a organizační změny a větší flexibilita trhu práce tlak na modularizaci. Navrhuje pojetí, které umožňuje modularizaci profesní přípravy, přitom však ponechává profesní přípravu založenou na konceptu povolání (Berufskonzept), který určuje míru, do níž pracovníci internalizují profesní identitu. 
650 0 4 |a profesní příprava 
650 0 4 |a modulární profesní příprava 
650 0 4 |a modernizace 
651 4 |a SRN 
651 4 |a Rakousko  |7 ge130612 
651 4 |a Švýcarsko  |7 ge131576 
773 0 |t Journal of Vocational Education & Training  |x 1363-6820  |g Roč. 64, č. 2 (2012), s. 169-183  |9 2012 
910 |a ABA012  |t rs