Negativní dopady opatření na podporu účasti v nematuritním studiu
V předloženém článku autorka upozorňuje na zvyšující se počet mladých lidí, kteří opouštějí středoškolské vzdělávání s maturitním vysvědčením, a v souvislosti s tím na snižování počtu žáků v nematuritních oborech. Podíl absolventů středoškolského studia, kteří nastupují ke studiu na vysoké škole, se dokonce ztrojnásobil … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- 1 graf, 1 ilustrace
- Publikováno v
- Řízení školy : odborný měsíčník pro ředitele škol. -- ISSN 1214-8679. -- Roč. 16, č. 1 (2019), s. 18-19
- Témata
Instituce:
Pedagogická bibliografická databáze
MARC
LEADER | 00000caa-a2200000-i-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11472136 | ||
003 | CZ-PrNPK | ||
005 | 20190227140415.6 | ||
007 | ta | ||
008 | 190207s2019----xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze | |
072 | 7 | |a 377 |x Odborné vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 377.091 |2 MRF | ||
080 | |a 37.014.4 |2 MRF | ||
080 | |a 373.5.091 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Straková, Jana, |d 1967- |7 jx20050802059 |4 aut |e Autor | |
242 | 1 | 0 | |a Negative impacts of measures to promote participation in studies without school leaving examinations |
245 | 1 | 0 | |a Negativní dopady opatření na podporu účasti v nematuritním studiu / |c Jana Straková |
300 | |b 1 graf, 1 ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
520 | |a V předloženém článku autorka upozorňuje na zvyšující se počet mladých lidí, kteří opouštějí středoškolské vzdělávání s maturitním vysvědčením, a v souvislosti s tím na snižování počtu žáků v nematuritních oborech. Podíl absolventů středoškolského studia, kteří nastupují ke studiu na vysoké škole, se dokonce ztrojnásobil (60 % z věkové kohorty). Přiložený graf ukazuje vývoj účasti v odborném vzdělávání od roku 1963/64 do roku 2016/2017. Tvůrci vzdělávací politiky i zaměstnavatelé volají po kvalifikovaných absolventech oborů odborného vzdělávání, ale přesto Česká republika zůstává zemí s jedním z nejvyšších podílů středoškoláků v odborném vzdělávání v rámci zemí OECD (2. místo za Rakouskem). Článek obsahuje podrobný rozbor této situace z hlediska státu, škol, rodin a žáků, jsou zmíněny i zahraniční výzkumy. | ||
648 | 7 | |a 1963-2017 | |
650 | 7 | |a střední školství | |
650 | 7 | |a vzdělávací možnosti | |
650 | 7 | |a maturita | |
650 | 7 | |a odborná škola | |
650 | 7 | |a odborné vzdělání | |
650 | 7 | |a žák | |
650 | 7 | |a učební obor | |
650 | 7 | |a profesní příprava | |
650 | 7 | |a školská politika | |
650 | 7 | |a systém výchovy a vzdělávání | |
650 | 7 | |a přechod ze střední na vysokou školu | |
650 | 7 | |a kvalita vzdělání | |
651 | 7 | |a Česko |7 ge128065 | |
773 | 1 | |t Řízení školy : odborný měsíčník pro ředitele škol |d Praha : ASPI Publishing, 2004- |x 1214-8679 |g Roč. 16, č. 1 (2019), s. 18-19 |q 16:1 |9 2019 | |
910 | |a ABA012 |t rs |