Negativní dopady opatření na podporu účasti v nematuritním studiu

To chci

V předloženém článku autorka upozorňuje na zvyšující se počet mladých lidí, kteří opouštějí středoškolské vzdělávání s maturitním vysvědčením, a v souvislosti s tím na snižování počtu žáků v nematuritních oborech. Podíl absolventů středoškolského studia, kteří nastupují ke studiu na vysoké škole, se dokonce ztrojnásobil celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Jana Straková, 1967-
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
1 graf, 1 ilustrace
Publikováno v
Řízení školy : odborný měsíčník pro ředitele škol. -- ISSN 1214-8679. -- Roč. 16, č. 1 (2019), s. 18-19
Témata

Instituce:


MARC

LEADER 00000caa-a2200000-i-4500
001 kpw11472136
003 CZ-PrNPK
005 20190227140415.6
007 ta
008 190207s2019----xr |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
041 0 |a cze 
072 7 |a 377  |x Odborné vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 377.091  |2 MRF 
080 |a 37.014.4  |2 MRF 
080 |a 373.5.091  |2 MRF 
100 1 |a Straková, Jana,  |d 1967-  |7 jx20050802059  |4 aut  |e Autor 
242 1 0 |a Negative impacts of measures to promote participation in studies without school leaving examinations 
245 1 0 |a Negativní dopady opatření na podporu účasti v nematuritním studiu /  |c Jana Straková 
300 |b 1 graf, 1 ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a V předloženém článku autorka upozorňuje na zvyšující se počet mladých lidí, kteří opouštějí středoškolské vzdělávání s maturitním vysvědčením, a v souvislosti s tím na snižování počtu žáků v nematuritních oborech. Podíl absolventů středoškolského studia, kteří nastupují ke studiu na vysoké škole, se dokonce ztrojnásobil (60 % z věkové kohorty). Přiložený graf ukazuje vývoj účasti v odborném vzdělávání od roku 1963/64 do roku 2016/2017. Tvůrci vzdělávací politiky i zaměstnavatelé volají po kvalifikovaných absolventech oborů odborného vzdělávání, ale přesto Česká republika zůstává zemí s jedním z nejvyšších podílů středoškoláků v odborném vzdělávání v rámci zemí OECD (2. místo za Rakouskem). Článek obsahuje podrobný rozbor této situace z hlediska státu, škol, rodin a žáků, jsou zmíněny i zahraniční výzkumy. 
648 7 |a 1963-2017 
650 7 |a střední školství 
650 7 |a vzdělávací možnosti 
650 7 |a maturita 
650 7 |a odborná škola 
650 7 |a odborné vzdělání 
650 7 |a žák 
650 7 |a učební obor 
650 7 |a profesní příprava 
650 7 |a školská politika 
650 7 |a systém výchovy a vzdělávání 
650 7 |a přechod ze střední na vysokou školu 
650 7 |a kvalita vzdělání 
651 7 |a Česko  |7 ge128065 
773 1 |t Řízení školy : odborný měsíčník pro ředitele škol  |d Praha : ASPI Publishing, 2004-  |x 1214-8679  |g Roč. 16, č. 1 (2019), s. 18-19  |q 16:1  |9 2019 
910 |a ABA012  |t rs