Badatelsky orientovaná výuka – základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu
The article deals with principles, perspectives and current state of inquiry–based education in humanities. This concept is taken from Science didactics and builds on the principlesm of pedagogical constructivism. The general aim of inquiry-based education is to develop historical thinking competence. The author implemented content analysis of foreign History … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- Tabulky, ilustrace.
- Publikováno v
- Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd. -- ISSN 1211-6068. -- Roč. 28, č. 2 (2014), s. 90-101
- Témata
Instituce:
Výběrová bibliografie Ústavu pro soudobé dějiny
MARC
LEADER | 00000nab a22000004i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 001905953 | ||
003 | CZ PrAS | ||
005 | 20150625091317.0 | ||
008 | 150625s2014 xr a f | 0|0 0|cze d | ||
990 | |a RS | ||
022 | |a 1211-6068 | ||
040 | |a ABB083 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
043 | |a e-xr--- | ||
044 | |a xr | ||
045 | |a x-y- | ||
072 | 7 | |a 930 |x Historická věda. Pomocné vědy historické. Archivnictví |2 Konspekt |9 8 | |
100 | 1 | |a Labischová, Denisa, |d 1974- |7 mzk2005289779 | |
245 | 1 | 0 | |a Badatelsky orientovaná výuka – základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu / |c Denisa Labischová. |
300 | |b Tabulky, ilustrace. | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
520 | |a The article deals with principles, perspectives and current state of inquiry–based education in humanities. This concept is taken from Science didactics and builds on the principlesm of pedagogical constructivism. The general aim of inquiry-based education is to develop historical thinking competence. The author implemented content analysis of foreign History textbooks for secondary grammar schools (British, French, Swiss and Austrian) and compared them with contemporary Czech textbooks. She focused on chapters devoted to the development of research competencies of pupils and methods of analysis and interpretation of historical sources. | ||
546 | |a Anglické resumé: Inquiry – based Education – Basic Paradigm for Creating Modern History Textbook | ||
599 | |a usdbibl | ||
599 | |a CPK-USDBIBL | ||
650 | 0 | 7 | |a dějepis |7 ph117186 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a učebnice |7 ph126974 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a migrace obyvatelstva |7 ph115298 |2 czenas |
653 | 0 | |a vyučování dějepisu | |
651 | 7 | |a Česko |7 ge128065 |2 czenas | |
648 | 7 | |a 20.-21. století |7 ch462155 |2 czenas | |
655 | 7 | |a pojednání |7 fd133056 |2 czenas | |
692 | |a I.A | ||
773 | 0 | |t Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd |g Roč. 28, č. 2 (2014), s. 90-101 |9 2014 |x 1211-6068 |q 28:2 | |
856 | 4 | 1 | |u http://www.ped.muni.cz/whis/s2-14.pdf |q TEXT/PDF |y Plný text |4 N |9 HTM |
994 | |a ANA |b 000712138 |l KNA01 |y 2014 |m Badatelsky orientovaná výuka – základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu |n Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd | ||
910 | |a ABB083 |b P 56/14/2 | ||
996 | 6 | |b 423610030505 |c P 56/14/1 |d Rok 2014, roč. 28, č. 28/1 |v 28 |i 28/1 |y 2014 |l Ústav pro soudobé dějiny |m USDA |r Sklad |t SKLAD |n 0 |p V, PF MU Brno |w 000712138 |u 000160 |k 20140925 |a 1 |s P |j KNA50 | |
996 | 6 | |b 423610030509 |c P 56/13/2 |d Rok 2013, roč. 27, č. 27/2 |v 27 |i 27/2 |y 2014 |l Ústav pro soudobé dějiny |m USDA |r Sklad |t SKLAD |n 0 |p V, PF MU Brno |w 000712138 |u 000180 |k 20140925 |a 1 |s P |j KNA50 | |
996 | 6 | |b 423610040016 |c P 56/14/2 |d Rok 2014, roč. 28, č. 28/2 |v 28 |i 28/2 |y 2014 |l Ústav pro soudobé dějiny |m USDA |r Sklad |t SKLAD |n 0 |p V, PF MU Brno |w 000712138 |u 000190 |k 20150224 |a 1 |s P |j KNA50 |