Badatelsky orientovaná výuka – základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu

To chci

The article deals with principles, perspectives and current state of inquiry–based education in humanities. This concept is taken from Science didactics and builds on the principlesm of pedagogical constructivism. The general aim of inquiry-based education is to develop historical thinking competence. The author implemented content analysis of foreign History celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Denisa Labischová, 1974-
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
Tabulky, ilustrace.
Publikováno v
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd. -- ISSN 1211-6068. -- Roč. 28, č. 2 (2014), s. 90-101
Témata

Instituce:


MARC

LEADER 00000nab a22000004i 4500
001 001905953
003 CZ PrAS
005 20150625091317.0
008 150625s2014 xr a f | 0|0 0|cze d
990 |a RS 
022 |a 1211-6068 
040 |a ABB083  |b cze  |e rda 
041 0 |a cze  |b eng 
043 |a e-xr--- 
044 |a xr 
045 |a x-y- 
072 7 |a 930  |x Historická věda. Pomocné vědy historické. Archivnictví  |2 Konspekt  |9 8 
100 1 |a Labischová, Denisa,  |d 1974-  |7 mzk2005289779 
245 1 0 |a Badatelsky orientovaná výuka – základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu /  |c Denisa Labischová. 
300 |b Tabulky, ilustrace. 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a The article deals with principles, perspectives and current state of inquiry–based education in humanities. This concept is taken from Science didactics and builds on the principlesm of pedagogical constructivism. The general aim of inquiry-based education is to develop historical thinking competence. The author implemented content analysis of foreign History textbooks for secondary grammar schools (British, French, Swiss and Austrian) and compared them with contemporary Czech textbooks. She focused on chapters devoted to the development of research competencies of pupils and methods of analysis and interpretation of historical sources. 
546 |a Anglické resumé: Inquiry – based Education – Basic Paradigm for Creating Modern History Textbook 
599 |a usdbibl 
599 |a CPK-USDBIBL 
650 0 7 |a dějepis  |7 ph117186  |2 czenas 
650 0 7 |a učebnice  |7 ph126974  |2 czenas 
650 0 7 |a migrace obyvatelstva  |7 ph115298  |2 czenas 
653 0 |a vyučování dějepisu 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
648 7 |a 20.-21. století  |7 ch462155  |2 czenas 
655 7 |a pojednání  |7 fd133056  |2 czenas 
692 |a I.A 
773 0 |t Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd  |g Roč. 28, č. 2 (2014), s. 90-101  |9 2014  |x 1211-6068  |q 28:2 
856 4 1 |u http://www.ped.muni.cz/whis/s2-14.pdf  |q TEXT/PDF  |y Plný text  |4 N  |9 HTM 
994 |a ANA  |b 000712138  |l KNA01  |y 2014  |m Badatelsky orientovaná výuka – základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu  |n Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd 
910 |a ABB083  |b P 56/14/2 
996 6 |b 423610030505  |c P 56/14/1  |d Rok 2014, roč. 28, č. 28/1  |v 28  |i 28/1  |y 2014  |l Ústav pro soudobé dějiny  |m USDA  |r Sklad  |t SKLAD  |n 0  |p V, PF MU Brno  |w 000712138  |u 000160  |k 20140925  |a 1  |s P  |j KNA50 
996 6 |b 423610030509  |c P 56/13/2  |d Rok 2013, roč. 27, č. 27/2  |v 27  |i 27/2  |y 2014  |l Ústav pro soudobé dějiny  |m USDA  |r Sklad  |t SKLAD  |n 0  |p V, PF MU Brno  |w 000712138  |u 000180  |k 20140925  |a 1  |s P  |j KNA50 
996 6 |b 423610040016  |c P 56/14/2  |d Rok 2014, roč. 28, č. 28/2  |v 28  |i 28/2  |y 2014  |l Ústav pro soudobé dějiny  |m USDA  |r Sklad  |t SKLAD  |n 0  |p V, PF MU Brno  |w 000712138  |u 000190  |k 20150224  |a 1  |s P  |j KNA50