Orientation apres le bac : quand le lycée fait la différence

Get it

Nerovnost v přístupu do vysokoškolského vzdělávání přetrvává. Navzdory určité demokratizaci vysokoškolského vzdělávání zůstává přístup absolventů lycea do různých oborů závislý na jejich sociálním postavení. Podle údajů ministerstva školství tvoří žáci ze střední vrstvy 15 % těch, kdo vstupují do 6. ročníku, zatímco full description

Saved in:

Bibliographic Details

Main Author
Nadia Nakhili
Document Type
Articles
Physical Description
2 grafy
Published in
Céreq Bref : bulletin de recherches emploi-formation du Céreq. -- ISSN 0758-1858. -- Č. 271 (2010), s. 1-4
Subjects

Institution:


MARC

LEADER 00000naa-a2200000-a-4500
001 kpw11307974
003 CZ-PrNPK
005 20180825051717.1
007 ta
008 110407s2010----fr |||||||||||||||||fre||
040 |b cze  |a ABA012 
041 0 |a fre 
044 |a fr 
072 7 |a 377  |x Odborné vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 377.5  |2 u 
080 |a 37.061  |2 u 
080 |a (44)  |2 s 
100 1 |a Nakhili, Nadia  |4 aut 
242 0 0 |a Zaměření po baccalauréatu - jaký vliv má druh absolvovaného lycea 
245 1 0 |a Orientation apres le bac :  |b quand le lycée fait la différence /  |c Nadia Nakhili 
300 |b 2 grafy 
520 |a Nerovnost v přístupu do vysokoškolského vzdělávání přetrvává. Navzdory určité demokratizaci vysokoškolského vzdělávání zůstává přístup absolventů lycea do různých oborů závislý na jejich sociálním postavení. Podle údajů ministerstva školství tvoří žáci ze střední vrstvy 15 % těch, kdo vstupují do 6. ročníku, zatímco o sedm let později jich do 1. ročníku přípravných tříd pro studium na vysoké škole (classe préparatoire) vstupuje 55 %. Děti dělníků tvoří 38 % těch, kdo vstupují do college (ISCED 2) a jen 9 % v přípravných třídách. K rozdílu dochází v lyceu. Druh lycea má velký vliv na budoucí přístup absolventů na vysoké školy. 
650 7 |a přechod ze střední na vysokou školu 
650 7 |a přístupnost vzdělání 
650 7 |a sociální nerovnost 
650 7 |a sociální postavení 
650 7 |a lyceum 
773 1 |t Céreq Bref : bulletin de recherches emploi-formation du Céreq  |b http://www.cereq.fr/collections/Cereq-Bref  |x 0758-1858  |g Č. 271 (2010), s. 1-4  |9 2010 
910 |a ABA012  |t rs