Does Performance in Digital Reading Relate to Computer Game Playing? : a Study of Factor Structure and Gender Patterns in 15-Year-Olds' Reading Literacy Performance

To chci

Digitální čtení může vyžadovat zvláštní dovednosti a digitální čtenářská gramotnost je požadavkem v současné společnosti. Data z průzkumu PISA ve Švédsku byla použita, aby mohl být 1) identifikován faktor digitálního čtení, 2) prozkoumán faktor rozdílu v genderu (jestli existuje), 3) posouzeno, jestli je hraní počítačových celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Maria Rasmusson
Další autoři
Lisbeth Åberg-Bengtsson, 1947-
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
1 tabulka, 4 grafy
Publikováno v
Scandinavian journal of educational research. -- ISSN 0031-3831. -- Roč. 59, č. 6 (2015), s. 691-709
Témata
Popis jednotky
Resumé angl.
Bibliografie
Obsahuje bibliografické odkazy

Instituce:


MARC

LEADER 00000naa-a2200000-i-4500
001 kpw11448521
003 CZ-PrNPK
005 20180825065945.8
007 ta
008 151201s2015----sw |||||||||||||||||eng||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
041 0 |a eng  |b eng 
072 7 |a 004  |x Počítačová věda. Výpočetní technika. Informační technologie  |2 Konspekt  |9 23 
080 |a 007  |2 s 
080 |a 681.3  |2 s 
080 |a 372.412  |2 u 
100 1 |a Rasmusson, Maria  |4 aut  |e Autor 
242 1 0 |a Má výkon v digitálním čtení vztah k hraní počítačových her? :  |b studie struktury faktorů a genderových vzorců ve výkonu čtenářské gramotnosti 15-letých 
245 1 0 |a Does Performance in Digital Reading Relate to Computer Game Playing? :  |b a Study of Factor Structure and Gender Patterns in 15-Year-Olds' Reading Literacy Performance /  |c Maria Rasmusson, Lisbeth Åberg-Bengtsson 
300 |b 1 tabulka, 4 grafy 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Resumé angl. 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy 
520 |a Digitální čtení může vyžadovat zvláštní dovednosti a digitální čtenářská gramotnost je požadavkem v současné společnosti. Data z průzkumu PISA ve Švédsku byla použita, aby mohl být 1) identifikován faktor digitálního čtení, 2) prozkoumán faktor rozdílu v genderu (jestli existuje), 3) posouzeno, jestli je hraní počítačových her spojeno s výkonem v digitálním čtení a s genderem. Analýzy byly provedeny pomocí strukturálních rovnic modelování. V souvislosti s celkovým výkonem čtení byl předpokládaný faktor digitálního čtení identifikován, byl indikován i relativní rozdíl ve prospěch chlapců v digitálním čtení a tento výsledek byl vysvětlen faktorem častého hraní digitálních her. Doplněno grafy a tabulkou. 
650 7 |a čtení 
650 7 |a porozumění textu 
650 7 |a informační technologie 
650 7 |a počítač 
650 7 |a počítačová hra 
650 7 |a počítačová gramotnost 
650 7 |a kompetence 
650 7 |a výkon 
650 7 |a gender 
650 7 |a komparace 
650 7 |a elektronický dokument 
651 7 |a Švédsko  |7 ge134629 
653 |a PISA (testy, výzkum, výsledky) 
700 1 |a Åberg-Bengtsson, Lisbeth,  |d 1947-  |4 aut  |e Autor 
773 1 |t Scandinavian journal of educational research  |d [Abingdon, Oxfordshire] : Routledge, 1971-  |x 0031-3831  |g Roč. 59, č. 6 (2015), s. 691-709  |q 59:6  |9 2015 
910 |a ABA012  |t rs