Ideálem jsou lepší žáci na vstupu : kde hledat efektivní formy podpory odborného školství?
Autor se zamýšlí nad pozicí středních odborných škol v současném systému školství a hledá možnosti, jak zvýšit jejich kvalitu, a také hledá podporu a motivaci pro větší počet zájemců o tuto formu studia. Velký systémový problém vidí v negativních dopadech časné selekce žáků v základním vzdělávání. Díky evropským fondům … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- 3 ilustrace
- Publikováno v
- Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. -- ISSN 0139-5718. -- Roč. 123, č. 25 (2020), s. 4-6
- Témata
- Popis jednotky
- Resumé čes.
Instituce:
Pedagogická bibliografická databáze
MARC
LEADER | 00000naa-a2200000-i-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11516799 | ||
003 | CZ-PrNPK | ||
005 | 20210903084942.9 | ||
007 | ta | ||
008 | 210413s2020----xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b cze | |
072 | 7 | |a 377 |x Odborné vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 377.091 |2 MRF | ||
080 | |a 37.011.33 |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.3 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Husník, Petr |7 xx0145149 |4 aut |e Autor | |
242 | 1 | 0 | |a Better students in input are ideal : |b where to look for effective forms of support for vocational education? |
245 | 1 | 0 | |a Ideálem jsou lepší žáci na vstupu : |b kde hledat efektivní formy podpory odborného školství? / |c Petr Husník |
300 | |b 3 ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Resumé čes. | ||
520 | |a Autor se zamýšlí nad pozicí středních odborných škol v současném systému školství a hledá možnosti, jak zvýšit jejich kvalitu, a také hledá podporu a motivaci pro větší počet zájemců o tuto formu studia. Velký systémový problém vidí v negativních dopadech časné selekce žáků v základním vzdělávání. Díky evropským fondům jsou školy dobře vybaveny, díky existenci rámcových vzdělávacích programů si každá škola může přizpůsobit výuku vlastním potřebám. Do budoucna však autor vidí problém v personální oblasti. Významnou formou podpory odborného školství by mělo být už delší dobu avizované zavedení tzv. duálního systému, který spočívá ve spolupráci mezi odbornou školou a zaměstnavatelem (možnosti praktického vyučování realizovaného u zaměstnavatelů). | ||
650 | 7 | |a školství | |
650 | 7 | |a systém výchovy a vzdělávání | |
650 | 7 | |a odborné školství | |
650 | 7 | |a střední odborná škola | |
650 | 7 | |a střední odborné učiliště | |
650 | 7 | |a spolupráce ve výchově | |
650 | 7 | |a zaměstnanecká politika | |
650 | 7 | |a zaměstnanost mládeže | |
650 | 7 | |a duální systém | |
650 | 7 | |a alternační profesní příprava | |
650 | 7 | |a počáteční profesní příprava | |
650 | 7 | |a rámcový vzdělávací program | |
773 | 1 | |t Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy |d Praha : Josef Král 1883- |x 0139-5718 |g Roč. 123, č. 25 (2020), s. 4-6 |q 123:25 |9 2020 | |
910 | |a ABA012 |t rs |